onsdag 20 mars 2013

Skola & promenad i Osset

Nu sitter jag ensam hemma hos Carol, hon ar och hamtar sina barnbarn i skolan. Om ett litet tag kommer hon hem med Isabella och Moa.

Min skoldag borjade med att jag traffade nagra elever (de var nagra av de elever som t.ex. har engelska som andra sprak eller har lite svarare med inlarningen) och en larare, de intervjuade mig litegrann om hur det ar att bo i Sverige och att komma och besoka ett annat land som vi gor. Efter det hade jag en lang rast och sen var jag och Olivia med nar skolan kor ovade nagra sanger. De var jatteduktiga!

Jag slutade tidigt och sen sa gick jag en 2timmars promenad runt omkring i Osset, kollade i lite affarer och sa dar. Efter ett tag insag jag att jag inte riktigt var pa ratt vag ifall jag nagonsin skulle hitta hem igen, men tur nog sa hade jag en karta over Osset i jackfickan och hittade vagen hem till Carol utan problem!



Tva bilder fran idag nar vi satt och umgicks i en av skolans cafeterior.

/Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar