lördag 23 mars 2013

A kind of loving

15 cm sno och lite blast = kaos har i england.
For oss svenskar ar det som en helt vanlig dag men har ar skolor, bussar, taxis och sa vidare installda. Som tur var kunde vi ta oss till och fran Leeds igar, dar gick vi pa Leeds City Museum (det var valdigt roligt, manga intressanta utstallningar) och sen blev det ju sjalvklart en del shopping.

Pa kvallen akte jag och Carol lite spontant ivag till Wakefield och kollade pa teater. Det var A kind of loving som visades pa Theatre Royal Wakefield. Pjasen var baserad pa en bok av en forfattare som bodde har i Osset och skadespelarna hade riktig Yorkshire dialekt (Yorkshire ar sjalva omradet har omkring). Det var iallafall en jattebra pjas och jag ar valdigt glad att vi akte trots vadret!






A Kind of Loving at Theatre Royal Wakefield, March 2013.


1. Utanfor mitt fonster igar morse.
2 & 3. Bilder fran museumet.
4. Akte dubbeldackare pa vag hem fran Leeds!
5. Bild fran pjasen vi sag (lanad fran
http://www.wakefieldexpress.co.uk/lifestyle/a-tale-of-lovers-that-has-stood-the-test-of-time-1-5524059).

Forsokte lagga upp bild pa min frisyr jag hade igar ocksa men mobilen ville inte samarbeta, Catarina lekte frisorsalong med mig och Alice pa bussen in till Leeds!

/Maja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar